Naspäť
  • Tipy, triky, návody
  • 1.9.2015
  • 1003 pozretí

Psychohygiena na pracovisku alebo 5 spôsobov ako si spríjemniť prácu

Psychohygiena na pracovisku alebo 5 spôsobov ako si spríjemniť prácu
Psychohygiena na pracovisku alebo 5 spôsobov ako si spríjemniť prácu

Presedieť 8 hodín v kancelárii nie je jednoduché, mnohí z nás však nemajú inú možnosť. Ak aj vy presedíte väčšinu dňa na pracovisku, rozhodne sa vám oplatí si tento čas čo najviac spríjemniť. 5 tipov ako na to pre vás spísal Oliver, ktorý vám poradí, ako si spraviť svoj pobyt v práci príjemnejším.

Atmosféra na pracovisku bola pre mňa vždy jednou z priorít. Pokiaľ nemám prostredie, v ktorom sa cítim dobre, nepodám optimálny výkon – a určite nie som sám. Preto som si povedal, že spravím všetko pre to, aby sa mi pracovalo dobre. Tu je 5 vecí, ktoré sú pre mňa najdôležitejšie a ktorými sa môžete inšpirovať, ak chcete pracovať príjemnejšie:

1.       Myslite aj na cestovanie

(Ne)pohoda začína ešte pred príchodom do práce. Dajte si preto záležať, aby ste mali cestu pohodlnú. Sídlo YIT Reding, budova Reding Tower 2 (RT2) na Račianskej ulici v Bratislave má pre mňa jednu veľkú výhodu: cestujem proti zápche, smerom von z mesta. To znamená, že ak idem električkou, vystupujem z poloprázdneho vozňa priamo pred budovou. Ak autom, nechám ho v garáži, len pár metrov od hlavného vchodu. V lete však rád využívam bicykel, ktorý môžem takisto nechať v garáži na chránenom parkovisku pre bicykle – vnútri máme sprchu, takže aj keď sa spotím, nie je to žiaden problém. Určite sa teda oplatí zamyslieť nad tým, kam a ako chcete dochádzať.

2.      Nezabúdajte na atmosféru

Nikdy som nemal rád open-space kancelárie. Okrem nemožnosti otvoriť si okno a regulovať teplotu ma vždy rušila komunikácia ostatných. Teraz mi nemôže byť lepšie – sedíme v kancelárii len traja, klimatizácia je individuálna pre každú miestnosť a v prípade potreby si môžem otvoriť okno. Pri výbere miesta na prácu by ste preto určite nemali zabudnúť na možnosti, ktoré vám kancelária ponúka. Existujú aj takzvané flexibilné kancelárie, ako napríklad tá na siedmom poschodí u nás.

3.      Nie len láska ide cez žalúdok

Pred, počas aj po ťažkej práci treba energiu doplniť jedlom. Premyslite si preto, ako ďaleko musíte za ním dochádzať a koľko vás bude stáť. Ideálne je mať kvalitnú reštauráciu priamo v budove, v ktorej pracujete. My to šťastie máme a skutočne si nevieme vynachváliť, že nejde o lacnú jedáleň, ale o reštauráciu na úrovni. Určite teda vezmite do úvahy možnosti stravovania v mieste, kde pracujete. Je to dôležité.

4.      Prispôsobte si pracovné prostredie

Myslite na to, že spraviť si s vášho stola mikropriestor, ktorý nesie vašu identitu, vplýva na vašu náladu každý deň. Nie je to žiadna veda, úplne stačí zopár fotiek vašich blízkych alebo vecí, ktoré máte radi, drobné dekorácie alebo povedzme vaša šálka. Ja som si napríklad zobral moju obľúbenú s veľkým nápisom ELVIS LIVES. 

5.      Dajte si záležať na vzťahoch s kolegami

To najdôležitejšie som nechal na koniec. Dobrí kolegovia sú na pracovisku to najdôležitejšie, a preto by ste vzťahy s nimi rozhodne nemali zanedbávať. Samotný Reding Tower 2 podporuje kolegialitu už len svojím menším rozmerom a komornou atmosférou. V záujme lepšieho spoznávania sa však treba vyvinúť aj nejakú aktivitu, ako napríklad náš tohtoročný športový deň pre všetky firmy v budove pod názvom RT2 Cup. Spoznali sme na ňom lepšie nie len kolegov z vlastnej firmy, ale aj tých, s ktorými sa maximálne pozdravíme vo výťahu.

Okrem športových aktivít pravidelne organizujeme napríklad aj darovanie krvi, ktorým nie len môžeme zachrániť život a pomôcť vlastnému zdraviu, ale aj ešte viac posilniť vzťahy medzi kolegami.

Ak by som to mal nejako zhrnúť, môžem určite povedať jedno: to, kde pracujete, je rovnako dôležité ako vaše povolanie samotné. Nepodceňujte teda vaše pracovné podmienky. Odrazí sa to na dobrej nálade a pohode na pracovisku.