Menu
Naše projekty
Budova Pradiarne 1900 je národnou kultúrnou pamiatkou a predstavuje jedinečnú priemyselnú architektúru bývalej Bratislavskej cvernovej továrne. Je rozšírená o verejný priestor námestia s podzemnými garážami, ktoré sú súčasťou prevažne rezidenčného konceptu developerského projektu Zwirn. Viac o histórii tejto výnimočnej budovy a celého areálu sa dočítate na tejto špeciálnej stránke.
Alex Selmeci, Tomáš Kocka Jusko a Natália Sýkorová
Návrh diela „Cievka“ porota ocenila ako projekt, ktorý má potenciál naznačiť možné smerovanie výtvarnej tvorby do verejného prostredia. Dielo odkazuje svojim kónickým tvarom 5 sôch a kinetickým objektom vo svojom vrchole k tichej, monotónnej práci žien v továrni pri tkáčskych strojoch. Jednotlivé objekty medzi sebou komunikujú a vytvárajú tak vzájomnú interakciu. Porota oceňuje nielen tvarové spracovanie, ktoré nie je okázalé a spektakulárne, skôr tichšie a jemnejšie. Navrhované riešenie je citlivé, niekto by mohol povedať menej výrazné, čo ale na tomto konkrétnom mieste umožní na pozadí vyniknúť pozoruhodnej industriálnej architektúre Pradiarne. Nebude s ňou stáť v napätí či konkurencii. Naopak. Návrh jednotlivých artefaktov vychádza zo strojovej estetiky, pričom asociuje aj figurálny kontext. Kinetický mechanizmus je odkazom k nikdy nekončiacej práci žien v továrni.
Marek Kvetan
Návrh diela „Last Splash“ pracuje s výstupom z garáží a návrhom impozantnej veľkej kvapky, ktoré obkolesuje kruhový výstup. Autor navrhol v kvapke na streche výstupu sedenie a možnosť pozorovať okolie z výšky. Porota ocenila tematické zameranie diela smerom k pôvodnému riečisku Dunaja, k nivám, ktoré tu historicky existovali. Ekologický kontext tiež porota ocenila. Návrh pôsobí veľkolepo, s dizajnérskou estetikou a efektom kvapky.
Anton Čierny a Jaroslav Kyša
V návrhu diela „Odvíjanie sedimentov“ porota ocenila obsahovú väzbu na históriu Cvernovky a odvíjanie sedimentov a otlačkov nití na cievkach vníma ako symbol pamäti miesta. Autori dopracovali pohyb, kde časť cievky sa pohybuje okolo svojej osi. Porota ocenila prácu s keramikou, ako staronovým materiálom vo verejných priestoroch, tiež ocenila skulpturálne poňatie diela.
Katarína Galovič Gáspár, Nicole Jančeková a Lenka Haas
V návrhu diela „Falling Clouds“ porota ocenila odvahu autorov pracovať so zrkadliacimi plochami a efektom oblakov, ktoré sa náhle ocitajú na dlažbe námestia. Porota pri hodnotení návrhu diela v prvom kole vnímala rušivo prílišný efekt zrkadliacich sa plôch, odporučila stíšenie v tomto smere.
Druh súťaže:
Zloženie poroty
Základné míľniky súťaže: